אופטימיזציה למנועי חיפוש
משרד פרסום, אופטימיזציה למנועי חיפוש
מי שחדש בתחום של עולם הפרסום באינטרנט (SEO) יכול לחשוב שמדובר במשימה די קלה, מהירה ופשוטה – נכנסים למשרד פרסום המתמחה בבניית אתרים, בונים אתר המתאים לצרכים, מעצבים את האתר, מאחסנים אותו ברשת וזהו - בערך באמצע שנות ה- 90 כך זה היה עובד.
מאז הרבה מים עברו בירדן, הצטרפו מיליוני אתרים לרשת בשל שהאינטרנט הפך נגיש לכל אחד ולמעשה היום כל ילד יכול לבנות אתר אפילו בחינם. בהלכה למעשה נוספו מיליוני אתרים לאינדקסים של מנועי החיפוש ואז נוצר הצורך לשייך את האתר לקטגוריה מתאימה במהירות רבה. כדי לגרום לכך שמנועי החיפוש יקטלגו את האתר שלנו בקטגוריה הרצוייה לנו ויתנו לדף שלנו דירוג טוב ולמעשה וימקמו אותו בתוצאות החיפוש הראשונות עבור גולשים המחפשים אינפורמציה (בנושא הקשור לאתר) עלינו לבצע אופטימיזציה לתוכן האתר ולבנות אותו בצורה כזאת שעכבישים של הבוט יבינו מה הקטגוריה של האתר שלנו ומה איכות המלל המוצג בו. אם האתר שלנו לא ימוקם בעמוד ראשון או שני הסיכויים שמישהו יכנס לאתר נמוכים מאוד ואף אפסיים בקטגוריות מסויימות.
מעט סטטיסטיקה ומספרים על הגולשים כ- 85% מהגולשים לא עוברים לדף השני של תוצאות השליפה במנוע החיפוש. רוב מנועי החיפוש מציגים 10 תוצאות בדף תוצאות השליפה. רק כ- 5% מהגולשים עוברים לדף השלישי ומעלה של התוצאות.
בעבר הרחוק כדי לבצע אופטימיזציה היה צריך רק להירשם למנוע החיפוש ולבחור מילות מפתח. מנהלי אתרים רבים "נצלו" את מנועי החיפוש לבצע אופטימיזציה למילות חיפוש שאינן רלוונטיות לאתר שלהם.
מדוע ישנה חשיבות לאופטימיזציה? ללא אופטימיזציה טובה לא ניתן להגיע למיקום גבוה בעשרת התוצאות הראשונות.
איך ייראה החיפוש באינטרנט בשנים הבאות ?
למעשה בשל הניצול של בעלי האתרים את מנועי החיפוש הפכו מילות חיפוש רבות להיות לא רלוונטיות לגולש, לדוגמא כאשר גולש חיפש לוחות הוא קיבל גם תוצאות כגון לוחות הברית, על כן מנועי החיפוש החלו לכתוב אלגוריתם מתוחכם לאיתור רמאויות וניפוי אתרים שאינם קשורים. אכן זה עובד אך גם מנפה מידי פעם תוצאות שהם כן רלוונטיות, ולמעשה פתח עולם שלם של פרסום באינטרנט בצורה נכונה. מנועי החיפוש לוקחים בחשבון שאף מנהל אתר לא ישקיע הון תועפות כדי להתקדם במילת חיפוש שאינה בקטגוריה שלו.
הסיכוי לקבל מקום בדף ראשון או אפילו דף שני הוא משימה קשה ביותר הדורשת מאמץ רב וסבלנות ולכך מספר סיבות:
הבוטים מחמירים ומנפים אתרים לפי הקריטריונים הנוקשים של מנוע החיפוש אפילו אתרים שאכן מתאימים לקטגוריה - על מנת שהניפוי יהיה איכותי גרמו מנועי החיפוש לבעלי אתרים לעבוד קשה כדי להשתייך לקטגוריה שלהם, מבניית האתר בצורה נכונה ועד הכנסת מלל מתאים ועידכונים בזמן. קיימים אלפי אתרים המתחרים על אותן מילות החיפוש ביחד איתך. עקב העלייה בצורך להופיע בדף ראשון ולהחשף לכמות הגולשיםה אדירה קמו אלפי חברות לקידום אתרים, כל אחת עם שלל טריקים לקידום הלקוחות שלה לראש הרשימה.
הבעיה עם רוב חברות לקידום אתרים שהם למעשה נותנים שרות לטווח זמן מאוד קצר ודורשות תקציב גבוה מאוד. לעומתם משרד פרסום איכותי שהמטרה שלו הינה להעניק לך הלקוח שרות לטווח ארוך הינו הפתרון המושלם.
מעט עובדות במספרים: בשנת 2004 השתמשו באינטרנט 812,000,000 אנשים מאז כמות הגולשים שילשה את עצמה. ל- 75% מהגולשים ברשת לא חשוב גודל החברה מאחורי האתר כשיקול לקנייה אלא גודל החברה העומדת מאחורי החברה עצמה בנוגע לתשלום ולשרות הלקוחות. הגולשים מבלים פי 2 זמן מול האינטרנט מאשר מול הטלוויזיה, בייחוד הצעירים שהינם לקוחות פוטנציאלים עכשווים ועתידיים. מחפשי האינפורמציה באינטרנט הם מכווני קנייה יותר מאשר בעולם הפיזי. יותר מ- 80% מהגולשים מוצאים אתר חדש באמצעות מנועי חיפוש. 199 מיליארד דולרים הוצאו על קניות ברשת האינטרנט ב-2004 והמספר גדל מידי שנה. כל משרדי הפרסום בעולם מודעים לעוצמת הפרסום באינטרנט והבינו שאין מנוס מקמפיינים באינטרנט במיוחד שהשיקול הכספי עומד על הפרק. פרסום באינטרנט נותן את התשואה הגבוהה ביותר, שקל פר לקוח פוטנציאלי.
|